Аннотации:
Мақалада жасөспірімдердің құрдастарына қарсы буллингтің
(мектептегі буллингтің) кейбір отбасылық және қоршаған орта
предикторларын қарастыру. Зерттеуге Астана, Түркестан облысы және
Өскемен мектептерінен 249 адамнан тұратын 11-16 жас аралығындағы
жасөспірімдер қатысты. Зерттеу барысында 11-14 жас аралығындағы ұлдар
мектепте қорқытуға жиі ұшырайтыны анықталды, ал қыздар зорлықзомбылық процесінде жәбірленушінің ауызша және әлеуметтік
құрбандықтарын қолданатын «агрессор» ретінде жиі әрекет етеді. Атааналардың агрессиясының жоғары деңгейі мен жүйелі зорлық-зомбылық пен
құрдастарын құрбан ету ықтималдығы арасында байланыс бары анықталды.
Балалардың пікірінше, оларды мектеп ортасында қорлаудан қорғайтын
құралдардың тізімін анықтау қажеттілігі туындады. Авторлар мектептегі
буллинг мәселесін жан-жақты әлеуметтік-психологиялық контексте кеңінен
қарастыру қажеттілігін дәлелдейді.